MARADJ FORMÁBAN – AZ ÁGYBAN IS!

gyakorlatok és tanácsok azoknak, akik hisznek a szexualitás fontosságában, avagy: öreg ember nem vén ember, és a klimax sem a világvége

Korunk társadalmában már maga a szexualitás is egy rendkívül kényes, agyonhallgatott téma. A különféle nemi diszfunkcióknak pedig már csak a lehetősége is oly mélységesen szégyellnivaló és eltitkolandó – főleg a férfiaknál – hogy „érdeklődés hiányában” alig tud a többség valamit a témáról. Merev prüdériával fordulunk el a kérdéstől, aminek nem csak álszemérmes hozzáállásunk az oka, hanem az ismeretterjesztő, felvilágosító oktatások teljes hiánya is (sajnos a fiatalok – és nem csak a fiatalok – pornófilmekből kénytelenek elsajátítani a házasélet rejtelmeit). Számtalan házasság és kapcsolat romlik meg, vagy bomlik fel az elszégyellt problémák miatt, pedig igenis nagyon sokat tehetünk a különféle működészavarok enyhítéséért, vagy akár teljes megszüntetéséért.  

Beszéljünk hát a kérdésről! Életmódunk és a környezeti hatások következménye, hogy az elmúlt 30-40 évben rendkívüli mértékben megnőtt a különféle nemi funkciózavarokkal küzdők száma. Már a 20-30 éves korosztályoknál is egyre nagyobb számban jelentkeznek potenciazavarok és meddőség, az idősebb korosztályoknál pedig szinte jellemző a prosztata-megnagyobbodás valamely fajtája. Első sorban azonban nem a különböző zavarok fajtáiról, hanem azok kialakulásának feltételezhető okairól, s ennek fényében enyhítésük, vagy megszüntetésük lehetséges módjairól fogok írni. Ugyan én elsősorban férfiaknak oktatok genitális fitnesz gyakorlatokat, és alapvetően az erősebb nem (na ez a kifejezés egyáltalán nem állja meg a helyét) problémáival vagyok tisztában, de a lent olvasható tanácsok és gyakorlatok többsége mindkét nem esetében rendkívül hasznos lehet!

Először is arról beszélnék, hogy nincs helye szégyenérzetnek! A különféle nemi diszfunkciók vagy az életmódunkból adódó kényszerű viselkedésmódok, vagy az egyre fokozódó, szervezetünk működését megzavaró környezeti hatások eredményei. Szinte kivétel nélkül. Nem Te vagy a hibás! De egyedül Te tudsz tenni ellene!

A társadalom egyre nagyobb hányada kénytelen ülve tölteni napjainak nagy részét. A téma tekintetében ez főleg a férfiak számára jelent gondot, ugyanis a herék a testhőmérséklethez képest 2-3Cº-al alacsonyabb hőfokon szeretnek dolgozni. A szűk nadrágokkal és az ülő pozícióval viszont folyton a testhez szorítjuk őket, ezáltal szinte állandóan az ideálishoz képest melegebb környezetben vannak. Tehát, viselj lazább nadrágokat és alsóneműt, tedd félre a szégyenérzetedet, és diszkréten igazítsd el a heréidet ülés közben, és lehetőleg ne ülj szorosan összezárt, vagy keresztbe tett lábakkal! Ami pedig mindkét nem számára javasolt, hogy sétálj, gyalogolj, fuss, tornázz minél gyakrabban! És végezz nyújtógyakorlatokat! Ez azért fontos, mert a medenceövi izomzat karbantartása fokozottan lényeges a genitális szervek megfelelő működésének szempontjából. Ugyanis a merev izomzatban lelassul a vérkeringés, ezáltal a nemi szervek környezetében csökken a tápanyag- és oxigénellátás, gyengül az energiaszint.

A káros környezeti hatásokról nagyon hosszan lehetne írni. Nekem meggyőződésem, hogy az emberi faj szinte bármilyen környezethez képes alkalmazkodni, ha megfelelő időt kap rá. Napjainkban viszont nagyon gyorsan változnak a minket érő hatások, szinte naponta jelennek meg új adalékanyagok az élelmiszerekben, sűrűn üzemelnek be új frekvenciákon működő rendszereket, egyre fokozódik a levegő-, fény- és zajszennyezettség. Ezek mind hatással vannak a teljes szervezetünkre, és csak fokozza a problémát, hogy a kiváltó okokat legtöbbször nem is tudjuk azonosítani. Több generációra lenne szükség, hogy hozzájuk szokjunk. Ezek a hatások érzelmi-, fizikai-, lelki reakciókat váltanak ki, mert így hirtelen, nem tud velük mit kezdeni a szervezet. Ismeretlen, félelmetes dolgok ezek, amik elől el kell futni, vagy meg kell védeni magunkat tőlük.

Egyiket sem tudjuk megtenni, ami tovább rontja a helyzetet. Ezt nevezzük stressznek.

A stressz testünk fizikai és érzelmi reakciója a különféle környezeti ingerekre, amik lehetnek társadalmi szituációk, környezeti hatások, olyan helyzetek, amikor meg akarunk felelni valaminek, vagy egyszerűen csak túl akarunk élni. Ilyenkor kikerülünk a komfortzónánkból és az úgynevezett üss-vagy-fuss állapotba kerülünk. Szervezetünk ősi, természetes reakciója ez, a túlélésünket szolgálja. A probléma az vele, hogy mai világunkban tulajdonképpen állandósult a jelenléte, ami rendkívül romboló hatással van nemcsak szellemi, de fizikai szinten is (a stresszhormonok képesek akár teljesen blokkolni az immunrendszer működését).

Az egyik, talán legkönnyebben felismerhető reakciónk – az érzelmi, vagy idegi feszültség mellett – az izmok megfeszülése. Ugrásra készen várnak, mi lesz a következő pillanatban. Különösképp igaz ez a megfeszülés a reproduktív szerveinket körülvevő izmokra, hiszen a fajfenntartás az elsődleges célunk, a nemi szerveinket óvjuk legfőképp, ezen szerveink a legérzékenyebbek. Miért baj ez? Mert a folyamatosan feszesen tartott izomzatban lelassul a vér áramlása, így nem megfelelő a sejtek oxigénellátása és tápanyagcseréje. A véráramlással együtt csökken az energiaáramlás is, romlik a sejteken belüli és sejtközi kommunikáció, ami az egyes szervek és a szervezet funkciózavaraihoz vezet.

Tehát itt vannak ezek a megfeszült izmok. Hónapok, évek óta, szinte egész nap, mert mindig van valami ami miatt stresszelhetünk. Na, ezekkel kell kezdenünk valamit!

Az első, legfontosabb és legegyszerűbb gyakorlat a megfelelő légzés. Számtalan nagyszerű légzéstechnikát tudtok tanulni tanfolyamokon, videókon, én most egy nagyon egyszerűt fogok megtanítani. Az összes légzéstechnika lényege, hogy figyelmedet a lélegzetedre kell összpontosítanod. A lélegzet maga az élet, életünk legfontosabb és alapvető megnyilvánulása. Lélegzeted szabályozásával meg tudod nyugtatni háborgó tudatodat, megfékezheted érzelmeidet.

A gyakorlat: vegyél mély lélegzetet az orrodon keresztül, úgy hogy a torkodnál megtorlasztod az áramlását, ezzel egy susogó, nagyon enyhe horkoláshoz hasonló hangot képezve. Próbáld meg tüdőkapacitásodat teljesen, de erőlködés nélkül kihasználni. Tartsd bent a levegőt 1-2 másodpercig, majd ugyanezzel, a toroknál megrekesztett levegőáramlással engedd ki a levegőt az orrodon át. A technika lényege, hogy lelassítsd a levegő ki- és beáramlását, ezzel megkönnyíted a fizikai és érzelmi ellazulást. De a legfontosabb, hogy figyelmedet fordítsd a légzésedre, ezzel eltereled figyelmedet a pillanatnyilag téged zaklató problémáról. Próbálj minden gondolatot elengedni! Csupán ezzel a feladattal is már rendkívül jól oldható a stressz okozta feszültség.

Nagyon lényeges kérdés a táplálkozás. Erről a témáról oldalakon keresztül lehetne írni, én azt javaslom, keress fel egy szakembert, akinek a tanácsait követve olyan étrendet tudsz kialakítani, ami támogatja egész szervezeted működését, így a reproduktív szerveidét is. Addig is pár tanács: igyál tisztított vizet, a vezetékes vizet én csak fürdésre ajánlom. Kerüld az élelmiszer-készítmények fogyasztását, próbáld meg jó minőségű nyersanyagokból készíteni táplálékod! Csökkentsd a szénhidrátok – főleg a finomított liszt és kristálycukor – fogyasztását, egyél minél több nyers növényi rostot! Kerüld a bolti tej- és tejtermékek szervezetedbe kerülését, és ne hidd el, hogy a zsír méreg! Ne használj mikrót, ha kávézol vagy dohányozol, tedd azt szertartásszerűen! Ennyi. 🙂

Több, rendkívül hatékony, ősi taoista gyakorlat létezik, melyeknek célja a nemi szervek energetizálása. Röviden a következőről van szó: a fenti légzéstechnikát alkalmazva azt kell elképzelned, hogy a külső- és belső nemi szerveiden keresztül lélegzel. Tudom, ez így elég meredek, kell hozzá egy kis fantázia, de igen jól működő, hatékony technika. A gyakorlathoz állj laza terpeszben, lazítsd el testedet, engedd el gondolataidat, alkalmazd a fenti légzést. Képzeld el, hogy a külső és belső nemi szerveid, az összes genitális szerved egy egységet alkotó energia-rendszer, mint egy gömb. Minden egyes levegővétellel, valahonnan fentről, friss, éltető energiával telt levegőt szívsz be, ebbe a gömbbe. Érezd, ahogy az ott szétárad, feltölt, új erőt ad. Hagyd pár másodpercig ott bizseregni. Majd fújd ki az orrodon a levegőt a fenti módon, de úgy, mintha azt innen fújnád ki lefelé. Gondolj arra közben, hogy kiengeded ezzel onnan a fáradt, megfakult energiákat. Végezd el a gyakorlatot legalább hétszer. Minden nap, akár többször is. Csinálhatod bárhol, munkahelyen, villamoson, akár ülve is.

Ahogy erről már egy előző bejegyzésben írtam, az „Energetizáló és stresszoldó önmasszázs” is rendkívül hatékony feszült érzelmi helyzetek, fárasztó napok levezetésére, az izmok ellazítására. Szintén nagyon hatékony a szemekben és szemek körül jelentkező feszültségek oldására a szemmasszázs (amiről szintén egy korábbi számban olvashatsz). Erről azért írok itt, mert a szem körüli feszültségek oldásakor – főleg a szemöldökön, valamint a szemüreg külső csücskén és felső felén – valamiért oldódnak a hasi, alhasi, ágyéki feszültségek is… hmmm, minden mindennel összefügg.

A GeToFF Man® (Genitális Torna FérFiaknak) egy a férfiaknak kifejlesztett, a kismedencei és a medencefenék izmait átmozgató, megerősítő és ellazító feladatsor. Hosszú évek tanulságai, próbálkozásai és gyakorlata, valamint Dr. Erdei Edit PhD andrológus, urológus főorvosasszony odaadó segítsége, tanácsai és közel 50 éves szakmai tapasztalatai alapján született meg ez a gyakorlatsor.

Rendszeres végzésével már napi 5- 10 perc gyakorlással új életet lehelhetsz ezekbe az elgyötört, elhanyagolt izmokba, egy-két hónap alatt újra erős, rugalmas, jól működő izomzat alakulhat ki. A jó vérellátású, egészséges izomzat pedig rendkívül fontos a kismedencei szervek működésének szempontjából. A prosztata, a húgyhólyag, a herék, a pénisz és a végbél működése megerősödik, idős korban is egészséges, jól működő szervekként szolgálják majd életünket. Fontos, hogy a GeToFF Man® nemcsak szexuális teljesítőképességünkre van igen jó hatással, hanem hatékonyan kezeli az aranyeret és a here-visszértágulatot, hozzájárul a prosztata egészséges működéséhez, valamint erősíti a vizelettartási képességet és a végbél záróizmait is.

A feladatok elsajátítása, megtanulása egy oktatás keretén belül lehetséges, a gyakorlatok magabiztos elvégzéséhez pedig pár hét gyakorlásra van szükség. A feladatsor megtanulása előtt szükség van a fenti légzéstechnika és egy korábbi írásban bemutatott nyújtó gyakorlatsor begyakorlására. Ezeknek a nyújtógyakorlatoknak rendkívül fontos szerepe van, nemcsak ebben a kérdéskörben, hanem mindennapi életünk is sokkal komfortosabbá válik általa.

A gyakorlatok során olyan izmokat, izomcsoportokat mozgatunk meg, amiket a hétköznapokban, tudatosan sosem. Ezért a kezdetekben nagy koncentrációt igényel a feladatok megtanulása, aztán később, a gyakorlások során ezek a mozdulatok természetessé válnak, és már bárhol, bármikor végezhetőek. A gyakorlatsor felépítése fokozatosan zajlik, ezzel elkerülhetjük az izmok túlterhelését. Az eredmények, személyenként változó módon – a céltudatosság és kitartás függvényében is – egy-két hónap, és bő fél év között mutatkoznak meg először, fontos szempont a fokozatosság és a türelem!

Példaképpen bemutatok egy gyakorlatot, aminek a végzését a hölgyeknek is ajánlom. Végezheted állva, ülve, vagy fekve, de eleinte, míg nem tudod stabilan végezni, mindenképp egyedül csináld, ezzel megkíméled magad a csodálkozva kérdő pillantásoktól. A gátizmodat fogjuk megmozgatni, megerősíteni és lelazítani. Ez az izomcsoport a végbélnyílás és a hüvely, vagy a herék között található. Próbáld meg a gátizmot befelé, a medence irányába behúzni, majd engedd teljesen ellazulni azt. Első alkalmakkor lehet, éppen csak megmozdul, de pár nap gyakorlás után a mozdulat már érezhetően nagyobb lesz. A cél az, hogy minél nagyobb legyen az elmozdulás, de csak lassan, fokozatosan haladj a feladattal. Először csak kétszer-háromszor mozdítsd meg, majd hagyd ellazulni. A lazítást a fent leírt légzéstechnikával végezd, úgy, hogy a levegőt a gátizmodból fújd ki (mint a taoista gyakorlatnál), és mindig tartson legalább annyi ideig, mint maga a gyakorlat. Ahogy kezd majd megedződni az izomcsoport, pár hét múlva emeld a gyakorlatok számát, a cél az, hogy eljuss 12-ig (ez eltarthat akár hónapokig is). Nagyon fontos, hogy ne erőltesd túl az izmokat, ha kell, csökkentsd a feladatok számát, légy türelmes és óvatos! Sose végezd a gyakorlatot nemi szerveken, intim területeken, vagy alhason történt sérülés, illetve műtét után hat hétig! Bármilyen fájdalom esetén azonnal hagyd abba a gyakorlást, és keresd fel az orvosodat!

Végül kanyarodjunk vissza a címhez! A változó kor nőknek és férfiaknak egyaránt gyötrelmes, ijesztő időszak. A fenti tanácsok és gyakorlatok által könnyebben, lazábban tudsz átsiklani ezen, az így már nem is olyan szörnyű perióduson. Nagy segítséget jelenthetnek ebben még a Dr. Erdei Edit ajánlásával készült, a LiBio által gyártott, táplálékkiegészítők! Még egy kis plusz: kevesen tudják, de tény, hogy a férfiak biológiailag életük végéig nemzőképesek. Az, hogy ez a gyakorlatban csak igen ritkán valósul meg, az egyértelműen a tudatosság hiányának köszönhető. Minél nagyobb odafigyeléssel foglalkozol egészséged megőrzésével, a táplálkozással és mozgással, minél jobban el tudod kerülni, ki tudod védeni a káros környezeti hatásokat, minél tudatosabb vagy saját magaddal kapcsolatban, annál nagyobb az esélyed, hogy formában maradhass az ágyban is!

Zsenits Ákos

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Shopping Cart